Efektywność szkoleń biznesowych i sprzedażowych

Nie ujmuje nic a nic dziwnego w tym, że kolejne firmy prześcigają się w ofertach coraz to bardziej wymyślnych szkoleń. Nie zawsze ale to, co nowoczesne, jest najlepsze – czasami najbardziej pomocne składają się stare, sprawdzone metody szkoleń.

Istnieje kilka kryteriów, które pozwolą stwierdzić, czy dane szkolenie biznesowe będzie dobre, czy jednak lepiej poszukać czegoś innego. Warto dowiedzieć się, czym tak jest się kierować podczas wyboru szkolenia – pozwoli to zrobić przemyślanego, rozsądnego wyboru także odpowiednio zainwestować swoje pieniądze

Czas trwania szkolenia – czyli “dłużej” nie znaczy “lepiej”

Wielu osobom wydaje się, że jeśli szkolenie będzie żyło dłużej, to jego uczestnicy zdobędą znacznie więcej niezbędnej wiedzy oraz wiedzy na temat sprzedaży. Wbrew pozorom – wyjątkowo często sytuacja jest wręcz odwrotna. Jednodniowe lub dwudniowe szkolenia pozwalają kierowcom na przekazanie całej niezbędnej wiedzy, a uczestnicy nie zdążą przez ten czas znudzić się szkoleniami oraz wykładami i idą do nich z wielkim entuzjazmem. Często bardzo lepsze efekty przynosi szkolenie krótkie, lecz konkretne i pozbawione “lania wody”, niż dłuższe szkolenie, po którym uczestnicy będą stanowili kłopot z oddzieleniem faktycznie istotnych informacji od tych, które mogliby spokojnie pominąć.

Zobacz też: https://www.konferencjenaukowe.edu.pl/

Jak stosować informacje zdobyte na szkoleniu w praktyce?

Właściwe szkolenie sprzedażowe powinno jasno i konkretnie wskazać uczestnikom sposoby na wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce. Innymi słowy – takie szkolenie nie powinno odbywać się na sali wykładowej, lecz trwać dalej podczas pracy uczestników szkolenia. Przykładem takiego działania mogą być zadania dawane uczestnikom szkoleń – dzięki nim są oni niejako “zmuszani” do wykorzystywania swojej umiejętności w praktyce, i po pewnym czasie dobre działanie stoi się dla nich nawykiem.

Leave a Reply